Generalforsamling
Afholdt 10/10-2020 i karolinelund.
Referat læses her:
Afholdt 10/10-2020 i karolinelund.
Referat læses her:
referat_gerneralforsamling_10_10_20.docx | |
File Size: | 16 kb |
File Type: | docx |
regnskab_for_aalborg_byhaver.docx | |
File Size: | 13 kb |
File Type: | docx |
Klik her for at redigere.
Containere bliver opsat i haven
Kære havenitter,
Som I ved, er Aalborg Kommune i gang med at tegne på et projekt omkring blotlæggelse af åen igennem Karolinelund - og at det medfører, at mange af vores haver skal flytte. Vi ved på nuværende tidspunkt ikke, hvilke haver det påvirker. Men som minimum er det haverne ved skuret og pavillonen.
Vi skal - som planen er nu - have ryddet vores areal senest i marts/start april. Alt skal være ryddet, når kommunen går i gang.
Alle medlemmer er selv ansvarlige for at rydde deres lodder inden kommunen begynder arbejdet.
Vi vil derfor allerede nu opfordre alle medlemmer til at overveje om de ønsker at opsige deres lod - det er vejrmæssigt nok sjovere at rydde loddet nu end til vinter.
For at gøre arbejdet med flytningen nemmere, har vi aftalt med Aalborg Kommune, at de opstiller to containere til os - en til affaldstræ og en til jord (vi får opsat en form for skiltning på dem).
Vi håber på, at de bliver opsat allerede i denne uge.
Containerne er KUN til hhv. jord og træ og kommunen har understreget, at vores affald skal sorteres.
Affald i form af presenninger, plastik, klinker, granitskærver og lign. er man selv ansvarlig for at bortskaffe. Metalhjørner på pallerammer skal også saves af, før det kan lægges i containeren. Det er vigtigt at dette overholdes, da det er vigtigt Aalborg Kommunes videre behandling af jorden og træet.
Aftal gerne fælles kørsel til genbrugspladsen over Facebook eller tavlen i skuret.
Opsigelser af haverne skal sendes til bestyrelsen på mail.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Aalborg Byhave Karolinelund
Kære havenitter,
Som I ved, er Aalborg Kommune i gang med at tegne på et projekt omkring blotlæggelse af åen igennem Karolinelund - og at det medfører, at mange af vores haver skal flytte. Vi ved på nuværende tidspunkt ikke, hvilke haver det påvirker. Men som minimum er det haverne ved skuret og pavillonen.
Vi skal - som planen er nu - have ryddet vores areal senest i marts/start april. Alt skal være ryddet, når kommunen går i gang.
Alle medlemmer er selv ansvarlige for at rydde deres lodder inden kommunen begynder arbejdet.
Vi vil derfor allerede nu opfordre alle medlemmer til at overveje om de ønsker at opsige deres lod - det er vejrmæssigt nok sjovere at rydde loddet nu end til vinter.
For at gøre arbejdet med flytningen nemmere, har vi aftalt med Aalborg Kommune, at de opstiller to containere til os - en til affaldstræ og en til jord (vi får opsat en form for skiltning på dem).
Vi håber på, at de bliver opsat allerede i denne uge.
Containerne er KUN til hhv. jord og træ og kommunen har understreget, at vores affald skal sorteres.
Affald i form af presenninger, plastik, klinker, granitskærver og lign. er man selv ansvarlig for at bortskaffe. Metalhjørner på pallerammer skal også saves af, før det kan lægges i containeren. Det er vigtigt at dette overholdes, da det er vigtigt Aalborg Kommunes videre behandling af jorden og træet.
Aftal gerne fælles kørsel til genbrugspladsen over Facebook eller tavlen i skuret.
Opsigelser af haverne skal sendes til bestyrelsen på mail.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Aalborg Byhave Karolinelund
Indkaldelse til generalforsamling
22/8-2020
Kære havenit
Bestyrelsen indkalder hermed til generalforsamling.
Præcist sted meldes ud senere.
Dagsorden er som følger:
Generalforsamling den 10/10 2020 i Karolinelund
Kl. 13-15
Bestyrelsen er vært ved en let frokost
Forslag til dagsorden sendes til bestyrelsen på denne mail senest den 20/9.
Vi har ledige pladser i bestyrelsen, som vi gerne vil have besat.
Med venlig hilsen
BestyrelsenAalborg Byhave Karolinelund
22/8-2020
Kære havenit
Bestyrelsen indkalder hermed til generalforsamling.
Præcist sted meldes ud senere.
Dagsorden er som følger:
Generalforsamling den 10/10 2020 i Karolinelund
Kl. 13-15
Bestyrelsen er vært ved en let frokost
- Velkomst
- Valg af ordstyrer og referent
- Årsberetning
- Økonomi
- Valg til bestyrelsen
- Indkomne forslag
- Å-projektet
- Principper for fordeling af haver og nye kontrakter
- Eventuelt
Forslag til dagsorden sendes til bestyrelsen på denne mail senest den 20/9.
Vi har ledige pladser i bestyrelsen, som vi gerne vil have besat.
Med venlig hilsen
BestyrelsenAalborg Byhave Karolinelund
Fjerde arbejdsdag
Kære havenitter
Vores fjerde arbejdsdag løber af stablen lørdag den 19. september i tidsrummet kl. 11-14.
Vi håber at se mange af jer - og byd meget gerne ind, hvis du har mulighed for at medbringe en kande kaffe, tevand, kage og trailer.
Send i givet fald et svar på denne mail.
Vi glæder os til at se mange af jer.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Aalborg Byhave Karolinelund
Kære havenitter
Vores fjerde arbejdsdag løber af stablen lørdag den 19. september i tidsrummet kl. 11-14.
Vi håber at se mange af jer - og byd meget gerne ind, hvis du har mulighed for at medbringe en kande kaffe, tevand, kage og trailer.
Send i givet fald et svar på denne mail.
Vi glæder os til at se mange af jer.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Aalborg Byhave Karolinelund
Åbning af vand og jord til haverne
15/4-2020
Kære havenitter,
Vi har aftalt med Aalborg Kommune, at de i denne uge (uge 16) leverer et læs jord til brug i haverne, og at de i næste uge (uge 17) åbner for vandet.
Åbning af vandet forudsætter, at vi respekterer de gældende regler for adfærd. Det betyder, at vi skal overholde forsamlingsforbuddet, huske at holde afstand til hinanden og huske at vaske hænder/bruge håndsprit. Desuden beder vi om, at man afholder sig fra at komme i haven, hvis man har symptomer på covid-19.
Giver åbningen af vandet anledning til, at for mange samles eller anden uhensigtsmæssig adfærd, kan de lukke for vandet igen.
Fordel derfor gerne jeres besøg i haven ud over hele dagen, og kom igen på et andet tidspunkt, hvis der er mange i haven, når du ankommer.
Vi håber, at alle viser hensyn.
Pas på jer selv og hinanden.
Med venlig hilsen
Aalborg Byhave Karolinelund
15/4-2020
Kære havenitter,
Vi har aftalt med Aalborg Kommune, at de i denne uge (uge 16) leverer et læs jord til brug i haverne, og at de i næste uge (uge 17) åbner for vandet.
Åbning af vandet forudsætter, at vi respekterer de gældende regler for adfærd. Det betyder, at vi skal overholde forsamlingsforbuddet, huske at holde afstand til hinanden og huske at vaske hænder/bruge håndsprit. Desuden beder vi om, at man afholder sig fra at komme i haven, hvis man har symptomer på covid-19.
Giver åbningen af vandet anledning til, at for mange samles eller anden uhensigtsmæssig adfærd, kan de lukke for vandet igen.
Fordel derfor gerne jeres besøg i haven ud over hele dagen, og kom igen på et andet tidspunkt, hvis der er mange i haven, når du ankommer.
Vi håber, at alle viser hensyn.
Pas på jer selv og hinanden.
Med venlig hilsen
Aalborg Byhave Karolinelund
Nyt fra bestyrelsen 3/4-2020
3/4-2020
Kære havenitter.
Vi har i Aalborg Byhave Karolinelund planlagt en arbejdsdag den 18. april.
Da vi grundet Corona stadig befinder os i en situation præget af stor usikkerhed, har vi valgt fortsat at passe på jer og hinanden.
Derfor aflyses den planlagte arbejdsdag.
Vi opfordrer til, at vi alle i denne situation hjælper med at holde det pænt og ryddeligt i Byhaven - det vil sige får ryddet op i skuret ved behov, slår græs, osv.
Vi prøver fortsat at få åbnet for vandet samt at få jord, men vi må væbne os med tålmodighed i denne tid.
Næste planlagte arbejdsdag er 16. maj. Vi holder jer orienteret, så husk at tjekke dit spamfilter for vores mails.
Husk fortsat at udvise gældende retningslinjer og pas godt på hinanden.
Påskehilsner fra Bestyrelsen
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Aalborg Byhave Karolinelund
3/4-2020
Kære havenitter.
Vi har i Aalborg Byhave Karolinelund planlagt en arbejdsdag den 18. april.
Da vi grundet Corona stadig befinder os i en situation præget af stor usikkerhed, har vi valgt fortsat at passe på jer og hinanden.
Derfor aflyses den planlagte arbejdsdag.
Vi opfordrer til, at vi alle i denne situation hjælper med at holde det pænt og ryddeligt i Byhaven - det vil sige får ryddet op i skuret ved behov, slår græs, osv.
Vi prøver fortsat at få åbnet for vandet samt at få jord, men vi må væbne os med tålmodighed i denne tid.
Næste planlagte arbejdsdag er 16. maj. Vi holder jer orienteret, så husk at tjekke dit spamfilter for vores mails.
Husk fortsat at udvise gældende retningslinjer og pas godt på hinanden.
Påskehilsner fra Bestyrelsen
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Aalborg Byhave Karolinelund
Nyhedsmail 23/3-2020
23/3-2020
Kære alle havenitter,
Da vi endnu ikke ved, hvornår corona-epidemien tillader os at mødes til en arbejdsdag, får I lige en kort opdatering fra os på mail.
Vand og jord
Der skulle være leveret jord og åbnet for vandet forud for den nu aflyste åbningsdag. Men inden da blev alle offentligt ansatte hjemsendt pga. Corona. Vandet åbnes og nyt jord leveres først, når gartneren igen kan komme på arbejde. Og selv da er det ikke sikkert, at vi er førsteprioritet. Vi må derfor væbne os med tålmodighed.
Numre på haverne
Bestyrelsen er desværre – ved en fejl – kommet til at uddele nogle plantekasser mv., der tilhørte en eksisterende havenit, i den tro at de tilhører et ledigt havelod. Det beklager vi meget.
Det er ved nogle havelod meget svært at se, hvilke kasser, der hører til hvilket havelod. Derfor opfordrer vi til, at alle får påført deres havenummer på alle de plantekasser mv., der tilhører ens havelod. Så bliver det nemmere at aftale pasning af haven ved ferier, og vi undgår vi den slags misforståelser i fremtiden.
Der står maling og pensler på bordet i skuret.
Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Aalborg Byhave Karolinelund
Åbnings- og arbejdsdag den 21/3 AFLYST!
14/3-2020
Kære havenit,
Bestyrelsen har valgt at følge regeringens anvisninger i forbindelse med Covid-19, og derfor aflyses den planlagte åbnings- og havedag i Aalborg Byhave Karolinelund den 21/3.
Det er en ærgerlig situation, men som alle andre udviser vi naturligvis også samfundssind i denne svære tid.
Vi sørger selvfølgelig for at holde dig orienteret, og du kan selv følge med i vores facebookgruppe og ved at tjekke mails fra os. Vær obs. på dit spamfilter, da vores mails desværre ofte havner dér.
Koden til skuret er fremsendt til alle medlemmer pr. mail.
Der er endnu ikke åbnet for vandet, men vi har vand i regnvandsbeholderen ved skuret, hvis der er brug for vand til at skylle hænderne i.
Pas godt på dig selv og alle andre.
Vi glæder os til at åbne Byhaven på et senere tidspunkt.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
Aalborg Byhave Karolinelund
Kære havenit,
Bestyrelsen har valgt at følge regeringens anvisninger i forbindelse med Covid-19, og derfor aflyses den planlagte åbnings- og havedag i Aalborg Byhave Karolinelund den 21/3.
Det er en ærgerlig situation, men som alle andre udviser vi naturligvis også samfundssind i denne svære tid.
Vi sørger selvfølgelig for at holde dig orienteret, og du kan selv følge med i vores facebookgruppe og ved at tjekke mails fra os. Vær obs. på dit spamfilter, da vores mails desværre ofte havner dér.
Koden til skuret er fremsendt til alle medlemmer pr. mail.
Der er endnu ikke åbnet for vandet, men vi har vand i regnvandsbeholderen ved skuret, hvis der er brug for vand til at skylle hænderne i.
Pas godt på dig selv og alle andre.
Vi glæder os til at åbne Byhaven på et senere tidspunkt.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
Aalborg Byhave Karolinelund
Åbnings- og havedag 2020
7/3-2020
Kære havenitter,
Nu nærmer foråret sig, og Byhavens bestyrelse vil byde jer velkommen til sæson 2020 i byhaven Karolinelund.
Åbning af haverne/første arbejdsdag
Vi starter denne havesæson med en kombineret åbnings- og arbejdsdag i haven.
Det foregår lørdag 21/3 2020 klokken 11 til klokken 14.
Vi håber at se mange af jer, så vi kan hilse på hinanden og få en god, arbejdsom dag
Bestyrelsen sørger for kaffe, te og sodavand. Vi håber, at nogen vil bage kage til dagen.
Vi har brug for en bil og trailer til bortskaffelse til haveaffald. Send os en mail via vores hjemmeside.
Havegrupper
Vores Byhave er opdelt i 7 arbejdshavegrupper. Disse har på skift ansvaret for at passe vores fællesarealer. Arbejdsgrupperne har opstart i uge 19, 2020. Du kan finde en oversigt over havegrupperne i skuret og på vores hjemmeside.
Bestyrelsen sørger for at orientere nærmere, inden ordningen starter op i uge 19.
Persondatapolitik
Vi er som andre foreninger også underlagt persondataloven. Persondatapolitikken findes her.
Vi glæder os til at se jer lørdag 21/3 klokken 11.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
Aalborg Byhave Karolinelund
Kære havenitter,
Nu nærmer foråret sig, og Byhavens bestyrelse vil byde jer velkommen til sæson 2020 i byhaven Karolinelund.
Åbning af haverne/første arbejdsdag
Vi starter denne havesæson med en kombineret åbnings- og arbejdsdag i haven.
Det foregår lørdag 21/3 2020 klokken 11 til klokken 14.
Vi håber at se mange af jer, så vi kan hilse på hinanden og få en god, arbejdsom dag
Bestyrelsen sørger for kaffe, te og sodavand. Vi håber, at nogen vil bage kage til dagen.
Vi har brug for en bil og trailer til bortskaffelse til haveaffald. Send os en mail via vores hjemmeside.
Havegrupper
Vores Byhave er opdelt i 7 arbejdshavegrupper. Disse har på skift ansvaret for at passe vores fællesarealer. Arbejdsgrupperne har opstart i uge 19, 2020. Du kan finde en oversigt over havegrupperne i skuret og på vores hjemmeside.
Bestyrelsen sørger for at orientere nærmere, inden ordningen starter op i uge 19.
Persondatapolitik
Vi er som andre foreninger også underlagt persondataloven. Persondatapolitikken findes her.
Vi glæder os til at se jer lørdag 21/3 klokken 11.
Venlig hilsen
Bestyrelsen
Aalborg Byhave Karolinelund